Diagnostyka

Diagnostyka

Podczas dokonywania diagnozy komputerowej nie dokonujemy demontażu lub tylko demontaż częściowy elementów pojazdu bez naruszenia podstawowego funkcjonowania ich połączeń. Wykorzystujemy specjalne narzędzia techniczno-pomiarowe i metody badań diagnostycznych. Oceniamy stan techniczny poszczególnych układów i zespołów pojazdów mechanicznych na podstawie porównania wartości parametrów stanu z wartościami parametrów określonych przez producenta.

Kontrolujemy między innymi:

  • hamulce (nożny i ręczny),
  • geometria układu kierowniczego i zawieszenia,
  • układy przenoszenia napędu (np. paski rozrządu, klinowe itd.),
  • układy wtryskowe i zapłonowe silnika,
  • skład spalin,
  • ciśnienie sprężania silnika i podciśnienie w rurze dolotowej,
  • amortyzatory,
  • ustawienia świateł,
  • sygnalizacja świetlna i dźwiękowa,
  • stan instalacji elektrycznej,
  • akumulator.


Celem wszystkich czynności diagnostycznych jest określenie stanu technicznego pojazdu oraz kwalifikowanie jego lub jego zespołów do dalszych czynności regulacyjnych, naprawczych lub nawet kasacyjnych.